top of page

TALLERS

El nostre objectiu és el d’interrelacionar l’entorn natural amb l’art vigent, mitjançant un projecte ple de continguts artístics i pedagògics, adreçat tant al col·lectiu d’alumnes com al de mestres; adequant en cada cas, les activitats a les seves necessitats.

Els nostres tallers intenten orientar la plàstica als infants seguint uns clars objectius i un mètode de treball. Per dur-lo a terme s’han de tenir presents els següents conceptes:

1 “L’Art comença on acaba la còpia”. La creació consisteix en transformar o inventar realitats, no en copiar-les.

2 Treballar el pensament i les emocions. L’infant s’ha d’acostumar a pensar abans de començar qualsevol treball, per poder desenvolupar una idea global del que vol expressar a través de les seves pròpies emocions i sensacions. Les emocions s’han de treballar des de dins, passar-les pel sedàs interior i fer que aflorin a l’exterior.

3 Esbós i original. Els infants, a partir de primària, no sempre han d’efectuar accions directes sobre el paper. S’ha d’establir una temporització dels treballs, no s’ha de córrer. Primer s’han de fer esbossos per a poder concretar les idees. I quan els infants tenen una visió clara del que volen plasmar, llavors es procedeix a treballar l’original. Els infants han d’adquirir l’aprenentatge de treballar sense presses, i emprar el temps necessari per a una correcta execució de l’exercici.

4 Crear hàbits de neteja i rigor alhora de treballar. És fonamental establir unes pautes per a fer possibles aquestes actituds.

5 Com mostrar els treballs dels infants. Dignificar-los. Aquest punt és essencial per la importància que representa per a l’infant la seva posta en escena.

6 Eines de treball (pinzells, canyes de bambú,...), materials (llàpissos de colors, pastells, aquarel•les, tinta xinesa,...) per a poder-se expressar i suports. Utilització i resultats de les diferents tècniques; adequar-les als materials i als suports. 

bottom of page